Jak na to prakticky, abyste byli platným členem pedagogického sboru, parťákem kolegům i dětem, důležitou součástí svého školního týmu? Jak pracovat s žákem s podpůrnými opatřeními a jaké pomůcky a metody k jednotlivým podpůrným opatřením používat? Co je to evaluace a autoevaluace? Je potřeba ji průběžně dělat nebo ne? Jak pomoci učiteli s pololetním hodnocením a jaké podklady mu připravit? Jaká jsou úskalí vaší práce, co si můžete dovolit a co už překračuje hranice?
S kým? Se mnou a s dalšími (i budoucími) asistenty pedagoga. Jsem Andrea Chludilová, soukromý speciální pedagog a Access Bars facilitátor, pedagog spolupracující se školami v celé ČR, bývalá ředitelka školy, lektorka a tvůrce vzdělávacích materiálů.
26 let jsem pracovala ve škole. Nejdříve jako učitelka, pak jako ředitelka základní a mateřské školy. Měla jsem skvělý tým zaměstnanců včetně úžasných asistentek pedagoga. Měly moji plnou důvěru, věděly přesně, co mají kdy dělat a staly se upřímným srdcem celého kolektivu. Během své praxe jsem spolupracovala s různými lidmi a velmi ráda bych vám předala svoje zkušenosti. Dozvíte se ode mě, co od vás očekává vedení školy, učitelé i rodiče, jak být dětem parťákem, na kterého se mohou spolehnout, co spadá a nespadá do vašich kompetencí, jak se nezahltit prací a nevyhořet a jak pracovat tak, aby vás to bavilo. Také se dozvíte, jak pracovat s žáky s různými podpůrnými opatřeními, dostanete tipy na konkrétné metody práce i na konkrétní pomůcky a jejich zdroje. Ukážeme si, kde a jak vytvořit vlastní jednoduché materiály. Dozvíte se, co je to evaluace, zda a kdy se má dělat a jak můžete pedagogům pomoci s pololetním hodnocením.
Určitě jste se na svoji práci těšili. Velmi ráda vás budu motivovat k tomu, abyste ji vykonávali s láskou a aby vám přinášela radost. Přeji si, abyste si dokázali najít své místo ve škole a abyste nebyli bráni pouze jako „nějaká asistentka, nějaký asistent.“ Pro určité děti jste totiž často jediným blízkým člověkem v jeho životě. Pro pedagogy jste často obrovskou pomocí. A tak to má být. Holka pro všechno? Užírač peněz ve školství? Tomu je konec! Samostatný, přátelský a podporující asistent pedagoga je totiž důležitým článkem pro celý pracovní tým.
Asistentem pedagoga efektivně a smysluplně 1 (úvod do práce asistenta pedagoga, smlouva, náplň práce, kompetence, spolupráce s kolegy, práce ve třídě a ve škole, komunikace s vedením, pedagogy i rodiči, na co si dát pozor a další.. – na žádosti škol webinář opakuji) – termíny 1.10. v 18:00 nebo 6.10. v 17:00
Asistentem pedagoga efektivně a smysluplně 2 – metody práce s žákem a vhodné materiály (metody práce s žáky s nejčastějšími PO ve škole, ADHD, agresivita, koncentrace, pomůcky a materiály pro žáky s dyslexií, dysgrafií, práce s IVP, vedení deníčku a komunikačního sešitu ..) – termíny 9.10. v 17:00 a 3.11. v 17:00
Asistentem pedagoga efektivně a smysluplně 3 – evaluace za první pololetí (evaluace a autoevaluace, na co se zaměřit, co a jak hodnotit, co a jak zaznamenávat, jak pomoci pedagogům s pololetním hodnocením, co si dovolit a co ne, jak být oporou ..) v termínech 7.11. v 17:00 a 24.11 v 17:00
Access Bars jako nástroj Wellbeingu pro pohodu ve vaší škole – dozvíte se v něm informace o relaxační metodě Access Bars a jejím praktickém využití ve škole i v životě. Zjistíte, jak pomoci sobě s kolegy navzájem, když jste přetížení a unavení, ale také to, jak pomoci žákům k uvolnění, soustředění, klidu a pohodě. Vám i dětem tato metoda pomůže k relaxaci, lepšímu spánku, regeneraci, odbourání strachů a zpracování traumat, uvolnění řečového centra u menších dětí. Jak to děláme ve školách a co můžete dělat pro svoji rodinu doma? Ráda vám řeknu konkrétní tipy i zkušenosti. Termíny – 2.10. v 17:00, 3.10. v 17:00, 10.11. v 17:00, 18.12. v 17:00
Cena webinářů je vždy 490 Kč za jednu osobu.
Ano! Dokonce si myslím, že je to fér. Sama škola má zájem na tom, aby v ní fungovali lidé, kteří se o svoji práci zajímají a s radostí se jí věnují. V objednávce je nutné pouze vybrat správný počet míst (v případě více zájemců) a zaškrtnout políčko „Nakupuji na firmu.“ Automaticky se vygeneruje zálohová faktura, která přijde na uvedený e-mail. Také pak v poznámce uveďte údaje účastníků potřebné k vystavení osvědčení o účasti.
Pak si webináře objednejte nejlépe hned teď. Při objednávce prosím uveďte správné fakturační údaje školy a pokud objednáváte webinář pro více osob, tak zadejte také správný počet přímo v objednávce. V poznámce prosím uveďte údaje k osvědčení – jméno, příjmení, titul, datum narození a e-mail, na který pak osvědčení poslat. Přejete-li si připravit fakturu jinak, než je v možnostech na webu (např. celou sérii webinářů pro 3 asistentky pedagoga nebo jinak..), napište mi a připravím vám ji na míru.
Napadají vás nějaké otázky? Máte pochybnosti, obavy? Potřebujete si cokoli upřesnit?
Bez obav se na mě obraťte na e-mailu: dipot.edu@gmail.com.